tirsdag den 23. august 2011

Rettidig omhu

Jeg er oprigtigt talt ikke nogen ørn til at administrere min egen tid.
Jeg gør en dyd af at overholde mine aftaler, men jeg er slem til at ordne alting i absolut sidste øjeblik.
Det ville være interessant bare for én gangs skyld at være i god tid med en opgave, en tegning, en tale, hvadsomhelst – men det falder mig simpelthen ikke naturligt. Og jeg lader til at leve udmærket med det.
Men nu til morgen, da klokken var ti minutter i afgang, spurgte min 11-årige mig: "Du far, har vi et flag? Jeg skal fortælle om Dannebrog i skolen i dag..."
Så på ti meget tætpakkede minutter fik vi fremskaffet et flag og støvsuget Wikipedia for relevant viden om vores nationalsymbol.

Og gæt engang, hvem der var muggen over sønnens slendrian?
Jeg vil så gerne være omhyggelig, men er nok bare omhyklerisk...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar